Ha kíváncsiságból végigböngésszük az álláshirdetéseket, akkor feltűnhet, hogy vannak közöttük olyanok, amelyek szinte minden tekintetben eltérnek a sablonoktól és szórakoztató, közvetlen stílusban mutatják be a meghirdetett pozíciót.
Persze ez a hangnem nem minden esetben célravezető. Nem mindegy ugyanis, hogy milyen generációt célzunk a hirdetésünkkel, mert jelentősen különbözik a „nyomógombjuk”. Ám ha ezekkel a különbségekkel tisztában vagyunk, és jól öntjük szavakba, akkor mi is írhatunk olyan álláshirdetést, amelyen megakad a célközönségük szeme – és ehhez szövegírói vénára sincs szükségünk.
Pendítsük meg a generációk szívének húrjait
A generációkról szóló cikkünkben tisztáztuk, hogy minden korosztályt másképpen lehet és kell motiválni. Ez egyrészt abból ered, hogy különböző életszakaszban vannak, másrészt abból, hogy más környezetben nőttek fel és szocializálódtak a munka világába.
A tökéletes álláshirdetés ismérve, hogy egyetlen önéletrajz érkezik az inboxunkba, méghozzá a tökéletes jelentkezőtől.
Tudjuk, hogy ez a gyakorlatban szinte megvalósíthatatlan, így inkább arra törekszünk, hogy optimális számú jelentkezőből tudjunk csemegézni. (Szerintünk az az ideális, ha annyi jelentkezés érkezik be, amit még le tudunk kezelni a rendelkezésre álló kapacitásainkkal anélkül, hogy a feladatban érintett kollégáknak túlórázniuk kellene.)
Mielőtt elmélyednénk a generációkra szabott álláshirdetés megírásának fortélyaiban, nézzük végig néhány pontban, melyik generációt milyen hívószavakkal tudunk megfogni.
- X generáció: stabilitás, kiszámítható terhelhetőség, jó társaság és teljes kép a munkakörről
- Y generáció: rugalmasság, mentorprogram, folyamatos fejlődési lehetőség
- Z generáció: értékes munka, rugalmasság, igényes munkakörnyezet
A teljes cikk a DEVELOR -on olvasható.