A hazai munkavállalóknak egyáltalán nem mindegy, hogy a vállalatuk mennyire mutat érzékenységet, és támogatja-e az önkéntességet vagy a jótékonykodást. Kifejezetten igény van rá ugyanis, hogy a cégek elköteleződést mutassanak ebben az irányban.
A magyar munkavállalók döntő része számára lényeges kérdés, hogy vállalata nyitott legyen a segítő tevékenységek, a társadalmilag nehéz helyzetbe került emberek felé. A Profession.hu friss, 1000 fő megkérdezésével készített, reprezentatív internetes kutatásból az derül ki, hogy a megkérdezettek több mint kétharmada (69 %) igényli a cégétől az önkéntesség támogatását, és/vagy a jótékonykodást.
A válaszadók 14 százaléka rendszeresen szervez ilyen akciókat, a többség azért a csatlakozással is beéri – a válaszadók 62 százaléka úgy reagált, hogy a szervezési munkákban nem vállalnak szerepet. Ide vonatkozóan az figyelemre méltó, hogy akik munkahelyen kívül is önkénteskednek, azok felénél a munkáltató támogatja ezt a tevékenységet, és az ledolgozott napnak minősül. Az alkalmazottak körében erős elhivatottságra utal, hogy a megkérdezett munkavállalók csaknem negyede (24%) saját szervezésben, munkahelyén kívül is végez önkéntes munkát. Megdőlni látszik viszont az a sokszor általánosságban hangoztatott vélemény, amely szerint a cégvezetők kőszívűek lennének. A felsővezetők, igazgatók esetében ugyanis ez az arány 49%.
A válaszokból kiderül, hogy a cégek negyede rászoruló gyermekeket, illetve időseket támogat, egyötödük civil szervezeteket, míg 14 százalékuk nonprofit sporteseményeket szponzorál. Egy másik kutatás szintén megerősítette a fent leírtakat. Az EY CEO Imperative Study kutatásából kiderül, hogy a munkavállalók (40%), a befektetők (40%) és a vásárlók (54%) is előnyben részesítik a társadalmilag fontos ügyek mellett elkötelezett társaságokat. Látványos eredményeket hozhat, ha egy cég például hiányszakmák irányába történő képzésekkel, családbarát intézkedéssekkel, illetve a szülők rugalmas feltételek melletti foglalkoztatásával előnyös helyzetet teremt meglévő és potenciális kollégái számára. A kutatásba bevont cégvezetők 80 százaléka látja úgy, hogy a kormányzati, az üzleti szektor, valamint a lakosság a közeljövőben kedvezőbben ítéli meg azokat a vállalatokat, amelyek valódi válaszokat adnak a globális kérdésekre.
A válaszadók majdnem fele szerint a társadalmi ügyek felkarolásával a cégek a tehetséges munkavállalók és új befektetők figyelmét is felkelthetik. Felelősen gondolkodó, segítő vállalkozások szerencsére városunkban is szép számmal akadnak. Róluk portálunkon már számos alkalommal hírt adtunk.
A továbbiakban olyan zalaegerszegi vállalkozások következnek, akik valódi válaszokat adnak helyi kérdésekre:
A Szigment Építőanyag Kereskedés vezetősége kis ajándékkal lepte meg a zalaegerszegi Űrhajós Óvoda Méhecske csoportját.Kezdeményezésük nem egyszeri jótékonykodás csupán,szeretnének legközelebb is hasonló jót cselekedni és ezt követően is minden hónapban kiválasztani egy óvodai csoportot.
A Bigimp Kft. egy nagyszerű kezdeményezéshez kapcsolódva megnyitotta a város első és egyetlen közösségi asztalosműhelyét, ahol díjmentesen várják a barkácsolni vágyó gyerekeket, szülőket. Az újonnan elkészült, faipari szerszámokkal, kisgépekkel felszerelt műhelyüket felajánlották osztályok részére is, hogy a gyerekek kutyaházakat készíthessenek még a téli hideg beállta előtt a Bogáncs Kutyamenhely négylábú lakói számára. Az első 3 legügyesebb jelentkező osztálynak biztosítják a teljes faanyagot illetve a szegeket, tartozékokat is.
A Göcsej Nyomda Kft. szinte azonnal reagált a Bogáncs Állatmenhely Facebook-on közzétett kérésére, miszerint a kazán és kémény kiegetéséhez újságpapírra volt szükségük. A vállalkozás fél m3 papírral segített.
A Zrinszki Alapítvány ismét nagy fába vágta a fejszéjét: Zalaegerszeg minden bölcsődés, óvódás és általános iskolás-korú gyerekének ültetnek egy fát, terveik szerint 6000 facsemetét. Az anyagi oldalát és a logisztikát ők biztosítják,a kezdeményezéshez több vállalkozás is szakszerű segítséget nyújt. Ha az időjárás nem szól közbe november 4-én kezdődne a nagyszabású önkéntes akció. Amennyiben Ön is segítené a kezdeményezést, a legfrissebb információkért kövesse az alapítvány Facebook oldalát!
A cégek csaknem harmada (31%) egyáltalán nem szokott jótékonykodni, vagy szervezetek esetleg események mellé állni. Ha az Önök vállalkozása nem ebbe a 31%-ba tartozik, írja meg nekünk, Önök mit tesznek a szűkebb környezetükért, hol segítenek?
Forrás: PROFESSION