2017. november 28-án Zalaegerszegen, a Kamarák Házában került megrendezésre projektünk II. Foglalkoztatási Fóruma.
A rendezvényen megjelentek a helyi munkaerőpiacot érintő aktualitásokról, a projekt alakulásáról tájékozódhattak, majd a munkáltatói márkaépítéssel, a fluktuáció kezelésével kapcsolatos gyakorlati jó példákat ismerhettek meg.
„Hart Viktória, a kormányhivatal foglalkoztatási osztályának munkatársa beszámolt városunk munkaerőpiaci helyzetéről, tájékoztatott a foglalkoztatást elősegítő támogatásokról. Az elmúlt években megindult folyamatok számai azt tükrözik, hogy erősödik a munkaerőhiány. A nyilvántartott álláskeresők között folyamatosan csökken a pályakezdők száma, a legnagyobb arányt az 50 év felettiek és a szakképzetlenek, illetve az alacsony iskolai végzettségűek képviselik. Az állást keresők többsége szakképzettséget nem igénylő foglalkoztatást szeretne, illetve a kereskedelemben szeretne dolgozni. Bár ezeken a területeken nagy az igény a dolgozókra, mégis nehéz a keresletet és az igényt összehozni. Gyakori problémát jelent az utazás, a szociális helyzet vagy épp más egészségügyi akadály. Az építőiparban is keresik a munkaerőt, e területen a hiány egyik oka lehet, hogy sokan a közeli Ausztriába járnak át dolgozni.
A foglalkoztatási projektbe ebben az évben 118 személyt vontak be, közülük 37 kapott képzést, 75 támogatott foglalkoztatással jutott munkához, hatan önfoglalkoztatóvá váltak, négyen pedig humán szolgáltatásban részesültek. Erről már dr. Árok Krisztina, a megyei kormányhivatal foglalkoztatási főosztályának vezetője számolt be. A képzéseket tucatnyi szakmában indították be, a vállalkozóvá válást, az önfoglalkoztatást pedig megalapozott üzleti tervek alapján támogatták.”
Forrás: https://www.zaol.hu/kozelet/helyi-kozelet/forumot-tartottak-foglalkoztatasrol-2212981/
A Foglalkoztatási Paktum 2017. évi munkatervének megvalósulásáról, a megtett intézkedésekről Hegedűs Márta, munkaerőpiaci tanácsadó, a Kontakt Nonprofit Kft. munkatársa számolt be. A projekt kommunikációs és marketing tevékenységei közül a leghangsúlyosabb a honlap és a Facebook profil kialakítása, a felületek folyamatos aktualizálása. A paktumportálon minden fontos információ elérhető a munkát adóknak és munkát keresőknek egyaránt, míg a Facebook felületen keresztül számos ügyfélhez jutnak el a paktumhírek. A paktumszereplők sikeres együttműködésének is köszönhető, hogy a 2017. évi képzési jegyzékre már számos olyan képzés is felkerülhetett, melyre zalaegerszegi vállalkozások részéről munkáltatói igény mutatkozott.
A fórum második részében a munkáltatói márkaépítésé volt a főszerep. Csikós-Nagy Katalin, fluktuációkezelő szakértő bevezetőjében számos elgondolkodtató kérdést intézett a hallgatóság felé:
- Mit gondol, mit mesélnek a vállalatáról az alkalmazottak otthon?
- Őszintén ajánlja ismerősének cégét, ha van üres munkakör?
- Büszke arra, hogy ennél a cégnél dolgozik?
- Jól ismerik a cégét a környéken?
- Ön, mint munkáltató mindent megtesz az alkalmazottak megtartásáért? Megbecsüli őket? Mikor beszélgetett el velük négyszemközt?
Sokszor az orrunk előtt zajlik a folyamat, ami végül a felmondáshoz vezet, de mindez megelőzhető lehetne tudatos fluktuációkezeléssel – vallja a szakértő. Számos olyan munkavállalót megtartó, eredményes módszer áll rendelkezésre, melyeket egy tudatos cégvezető a mai munkaerőhiányos időkben nem hagyhat figyelmen kívül.
A Fórum záróelőadásában Hollósi Szabolcs, a Kiváló Munkahely Partnerség egyik alapítója is a tudatos munkáltatói márkaépítés fontosságát hangsúlyozta. Egy cégnek nem csak a külső, hanem a belső ügyfeleire, azaz az alkalmazottaira is kiemelt figyelmet kell fordítania. Jobb munkahellyé betartott munkáltatói ígéretekkel és munkavállalói élményprogramokkal is válhatunk.