Elsősorban felsőfokú végzettségűek, angol nyelvtudással rendelkezők figyelmébe ajánljuk!
A LinkedIn a világ legnagyobb üzleti közösségi hálózata. Az oldal kifejezetten üzleti kapcsolatok létesítésére épít. Manapság bizonyos szakmákban már jóformán megkerülhetetlen használata, mondhatni ez az "üzleti Facebook" és szinte minden szakma képviselteti magát az oldalon.
A LinkedIn Magyarországon még talán kevésbé elterjedt, azonban már több mint 770.000 regisztrációval rendelkezik, ezért nézzünk is pár jó tippet, hogyan növeljük online jelenlétünket! A LinkedIn magyarul még nem elérhető így középfokú angol nyelvtudás ajánlott használatához. A legtöbb állásajánlatra a felsőfokú végzettséggel és emelt szintű nyelvtudással rendelkezők számíthatnak.
1. Milyen típusú profilt készítsünk?
Hasonlóan más közösségi oldalakhoz - eldönthetjük, hogy nyilvános vagy személyes profilt szeretnénk-e. Míg a hazánkban népszerűbb közösségi oldalakon előnyös, ha nem látható minden információ rólunk, itt ez hátrányt okozhat. Fordítsunk elegendő időt és energiát a profilunk elkészítésére! A profilok átlagos megtekintési ideje az oldal statisztikái alapján 6 másodperc, így ennyi idő alatt kell felkelteni a látogató(k) érdeklődését. Fontos hogy profilunk tartalmazzon egy aktuális, jó minőségű fényképet rólunk. Ennek elkészítéséről bővebben ITT olvashatsz. Az oldalon végzett felmérések szerint hétszer többen kattintnak az ilyen profilokra, mint a kép nélküliekre.
A képünk alatt található a fejléc (headline), amelyben 120 szóban írhatunk magunkról és a jelenleg betöltött, vagy betölteni kívánt munkakörünkről. Érdemes röviden (maximum 10 szó), de meggyőzően megfogalmazni a címsorba kerülő szöveget, törekedjünk arra, hogy ezzel minél jobban kitűnjünk a többi felhasználó közül. Néhány példát ezzel kapcsolatban ITT találhat.
Az összefoglalóban (summary) szintén röviden, de már bővebben kifejthetjük szakmai tapasztalatunkat, személyes képességeinket, készségeinket és eredményeinket. Ebben az esetben érdemes vagy képpel illusztrálni, vagy számokkal alátámasztani a nagyobb hitelesség és figyelemfelkeltés érdekében. Erről –és még más hasznos beállítási lehetőségről- ITT olvashatsz bővebben. Túlzás nélkül, ez a három összetevő az egész fiókunk legfontosabb része.
2. Kapcsolati tőke és személyes motivációk
Ha valakit "ismerősnek jelölsz" - amikor a Connect gombra kattintasz - , a LinkedIn automatikusan elküld neki egy sablonüzenetet és felkínálja a lehetőséget, hogy 300 szóban röviden megindokoljuk a jelölést. Célszerű tehát az ismerkedést ezzel a lehetőséggel kezdeni, itt ugyanis saját magunk fogalmazhatjuk meg, miért szeretnénk kapcsolatba lépni az adott emberrel. Ennek során üssünk meg –az adott keretek között – személyesebb hangvételt és írjuk le milyen céllal keressük meg az illetőt, így nagyobb eséllyel igazolják vissza jelölésünket, és nézik meg profilunkat is.
3. A közösség ereje
A Facebookhoz hasonlóan itt is léteznek csoportok. Érdemes az érdeklődési körünknek megfelelő csoportokat felkutatni, és csatlakozni hozzájuk, hiszen ez által is a fejlődésünket, előrelépésünket segíthetjük. Ha rendelkezünk esetleg olyan publikációval, amely a csoport témájába vág, töltsük fel nyugodtan a csoportba és kérjük ki a tagok véleményét ezzel kapcsolatban. Így nem csak értékes észrevételeket kaphatunk a tagoktól, de az oldal algoritmusa is „Tanítható” vagy „személyre szabható” ezzel így a hasonló témájú keresésekkor nagyobb eséllyel jeleníti meg profilunkat. Arról nem is beszélve, hogy ezzel felhívhatjuk magunkra a figyelmet, amivel akár állásajánlathoz is juthatunk.
4. Egy jó ajánlólevél
Lehetőség van ajánlást kérni ismerősöktől, így korábbi munkaadóid, feletteseid nyilatkozhatnak rólad, ami azonnal láthatóvá válik a profilodon. Törekedjünk arra, hogy az ajánlást hiteles embertől kérjük, ezzel is megerősítve a profilunkon feltűntetett állításokat, szakmai jártasságunkat. Fontos, hogy ehhez profilunkon adjunk meg képességeket, készségeket, amelyeket ők pontozni is tudnak. Minél több pontot kapunk egy-egy ilyen készségre, annál hitelesebbnek fog látszódni profilunk.
+1:
A profilod az első benyomás, amit a munkáltatók látnak veled kapcsolatban, ezért rendszeresen frissítsd megfelelő tartalommal és tartsd mindig naprakészen. Szabd a megpályázni kívánt állásra és az ehhez kapcsolódó tudásodat, képességeidet emeld ki a felületén! Ezzel kapcsolatban ITT és ITT tudsz bővebben tájékozódni. Továbbá használd a keresőt! Rengeteg finomhangolási funkcióval rendelkezik, ráadásul egy-egy keresést akár el is menthetünk. Nézz szét, fedezd fel!