Hol hirdessünk és hogyan tűnjünk ki az unalmas álláshirdetések sorából? – II. rész
2018-09-25 Meg kell dolgoznunk a munkaerőért - kezdjük a toborzással!
„Ahhoz, hogy a sablonos, unalmas, és teljesen információszegény hirdetésrengetegből kitűnjünk, értelemszerűen olyan szöveget kell megfogalmaznunk, ami nem ilyen. Na de milyen a nem ilyen? Íme egy-két jó tanács, ami segíthet:
- Először is, legyünk korrektek, és írjuk le azt is, mit kínálunk a jelentkezőknek! Senkinek nincs kedve egy olyan cégnél dolgozni, ahol elvárások tömkelegével találkozik, de az, hogy mit kap cserébe, ködös, tabutéma.
- Ha a feltételeket leírjuk, le kell írnunk azt is, mi mit tudunk nyújtani. Ebbe a fizetés is beletartozik, amit nem illik a „versenyképes fizetés” közhellyel megoldani: legalább egy –tól-ig összeget írjunk be!
- Nem kötelező beérni önéletrajzokkal és motivációs levelekkel! Egy kreatív álláshirdetés valószínűleg sokkal hamarabb fogja elnyerni egy szakmabeli érdeklődését, mint a szokásos formák.
- Maga a megfogalmazás is lehet figyelemfelkeltő: ha nem a szokásos, semleges stílust használjuk, hanem egy kicsit például közvetlenebbek, fiatalosabbak vagyunk (attól függően persze, hogy milyen munkakörbe, milyen típusú kollégát szeretnénk felvenni).
- Felejtsük el a közhelyeket, mint például a „dinamikus csapat”, „versenyképes fizetés”, „jó hangulat” stb. Ezekkel minden hirdetésben lehet találkozni, és valójában semmit nem árulnak el a cégről, ezért senki nem is kíváncsi rájuk, mindenki tudja, hogy csak azért vannak odaírva, hogy hosszabb legyen a hirdetés. A közhelyek helyett inkább konkrétumokat írjunk, az ugyanis hiánycikk az álláshirdetésekben.
- Vizuális elemek: növelhetik a siker esélyét
- A célcsoportot megfogalmazás szempontjából is érdemes figyelembe venni. Ha idősebb kollégát keresünk, a közvetlen, bizalmaskodó hangnem nem biztos, hogy jó megoldás, de egy fiatal munkavállalónak kifejezetten szimpatikus lehet a lazának ható légkör. Ugyanígy a betűtípus is lehet fontos elem.
Alapvetően az lenne az első és legfontosabb feladat, hogy szakítsunk azzal a hibás szemlélettel, hogy nekünk semmit nem kell tennünk a munkavállalókért, mert már azzal is vonzók vagyunk, hogy lehet nálunk dolgozni. Ez már nincs így, ugyanis van választási lehetőség. Senki sem szeretne egy olyan cégnél dolgozni, amely láthatóan meg sem próbálja megnyerni a munkavállalókat, hiszen ez sokat elárul a dolgozókhoz való hozzáállásához is. Ha ezt a szemléletet elhagyjuk, könnyebb lesz olyan hirdetéseket írni, amelyekkel fel lehet kelteni az érdeklődést.”
És most következzen néhány konkrét jó példa:
A Pamutlabor egyedi pólók tervezésével, gyártásával foglalkozó, lendületesen fejlődő vállalkozás. Fiatalos csapatukba marketinges munkatársat kerestek. Hogyan? Figyelemfelkeltő, humoros szövegezéssel, konkrétan megjelölve az elvárásokat, de a munkakör betöltésével járó lehetőségeket is. Közhelyeknek itt nyoma sincs, érdemes elolvasni!
https://www.facebook.com/PamutLabor/
Korábban a paktumportálon saját toborzó videó elkészítését segítő írást osztottunk meg:
http://www.paktumportal.hu/munkaadoknak/hirek-erdekessegek/csinald-magad---toborzo-video
Amennyiben hatékonyabb, a legújabb igényeknek is megfelelő módon szeretnénk erősíteni toborzási kampányainkat, meg kell ragadnunk a lehetőséget, és videóval is el kell mondani, miért érdemes csatlakozni a vállalathoz, milyen előnyökkel jár ez a jelentkezők számára.
Ezt teszi a Pannontej Zrt. is, amikor Facebook profilján videókat tesz közzé, melyekben konkrét, a leendő munkatárs számára lényegi információkat oszt meg az üres pozíciókról:
https://www.facebook.com/karrierapannontejnel/
A AQ Anton Kft-t már a zalaegerszegi felelős foglalkoztatókkal foglalkozó sorozatunkban is bemutattuk. A vállalat vezetése és menedzsmentje kiemelt figyelmet fordít a munkáltatói márka építésére, a munkahelyi jóllét megteremtésére. Ez álláshirdetéseikből is visszaköszön:
https://www.facebook.com/AQAntonHungary/photos/a.1105201269612870/1404045113061816/?type=3&theater
http://www.anton.hu/hu/allasajanlatok/
A Flextronics International Kft. az esélyegyenlőséget tiszteletben tartó munkáltató, a munkaerő-kiválasztási döntéseket érdem, képesítések és képességek alapján hozza meg. Ennek szellemében lehetőséget biztosítanak arra, hogy a fogyatékkal élő képzett pályázók is részt vehessenek a kiválasztási folyamatban. Álláshirdetéseikben felhívják a hozzájuk jelentkező álláskeresők figyelmét arra, hogy amennyiben bármilyen speciális körülményre van szükségük ahhoz, hogy részt tudjanak venni a kiválasztási folyamatukban, azt számukra biztosítják. Példaértékű jó gyakorlat!
Végezetül íme néhány jó példa a nagyvilágból extrém toborzási megoldásokra:
Felhasznált irodalom: Profession