Munkáltatói márkaépítés, jó gyakorlatok megosztása
2017-08-07 A vállalatoknak üzleti érdeke, hogy sajátos, jól körülhatárolt, önálló "személyiséggel" rendelkezzenek, ami alkalmas arra, hogy megkülönböztesse őket a konkurenciától, és a dolgozókat magához vonzza. Az erős munkáltatói brand kézzelfogható versenyelőnyt jelent az álláspiacon és fontos fegyver a tehetségekért folytatott harcban.
Ennek a fórumtémának a célja, hogy az alábbi kérdések mentén érdemi szakmai párbeszéd induljon el a zalaegerszegi munkáltatók körében a munkaerő megtartásáért tett intézkedéseikről, jó gyakorlataikról:
-
Milyen intézkedéseket tesznek a pozitív munkahelyi környezet biztosítása érdekében? (egészséges és biztonságos munkahely, szűrésbarát munkahely)
-
Miként segítik az új munkatársak beilleszkedését? Vannak-e jól működő módszereik?
-
Társadalmi felelősségvállalás mellett elkötelezett-e a vezetés? Ha igen, milyen kezdeményezéseik voltak eddig? (vállalati önkéntesség; véradás; alapítvány, egyesület támogatása)
- Munkáltatói márkaépítéssel kapcsolatos pályázatot nyújtottak-e már be? (innovációs-díj, felelős foglalkoztatói díj) Szervezete indult-e vállalati belső képzéses pályázaton a dolgozók tudásbővítése céljából?
- Atipikus foglalkoztatási formákat alkalmaznak-e?
- Család és munkahely összeegyeztetését támogató kezdeményezések jelen vannak -e a vállalati gyakorlatban? Ha igen, melyek ezek?
- Miként motiválják meglévő munkatársaikat: belső képzések, csapatépítés, karrierút?
- Innovatív megoldások a toborzásaikat jellemzi-e? (munkatársi ajánlás, videó, Y és Z generáció megszólítása, figyelemfelkeltő álláshirdetések, közösségi média használata, HR Cafe-n való részvétel tudásbővítés céljából)
- Az Önöknél dolgozónak milyen lehetőségei vannak a véleménynyilvánításra? Van-e Önöknél dolgozói elkötelezettség, elégedettség mérés?
- Miért jó a szervezetnél dolgozni?